Fysiotherapie op Afstand, wat houdt dat in?

Fysiotherapie via beeldbellen

Het kan u niet zijn ontgaan, de coronacrisis ontregelt onze samenleving enorm. In de eerste plaats zijn er grote gevolgen voor mensen die besmet raken en de mensen die om hen heen staan. Niet alleen mensen die direct met het virus in aanmerking komen worden echter geraakt door het virus.

Fysio op afstand

De overheid heeft verregaande maatregelen doorgevoerd om het virus te beteugelen, deze maatregelen hebben ook veel effect op diegene die niet door het virus zelf worden geraakt.

Fysiopraktijken bijvoorbeeld doen aanpassingen vanwege het corona virus. Een nieuwe mogelijkheid is hierbij de fysiotherapie op afstand. Hierbij krijgt u hoogwaardige training en zorg van uw fysiotherapeut, maar dan op veilige afstand. Wij willen u graag wat meer vertellen over deze methode waarmee wij u toch kunnen bijstaan.

Wat is Fysiotherapie op Afstand?

De naam zegt het al, het is therapie van uw fysiotherapeut maar dan op afstand. Omdat het lastig is om elkaar te ontmoeten in deze tijden, biedt het videoconsult uitweg voor diegenen die zorg van hun fysio nodig hebben. Door het gebruik van speciale software, kunnen therapeut en cliënt met elkaar communiceren. Door de scherpe videokwaliteit kan de therapeut ook zien hoe u bijvoorbeeld oefeningen uitvoert en u aanwijzingen geven bij doen van oefeningen.

Natuurlijk kunt u alle vragen stellen die u wilt stellen, ook tijdens het videoconsult.

Hoe gaat Fysiotherapie op Afstand in zijn Werk?

We gebruiken speciale software die ons de mogelijkheid geeft om met elkaar te videobellen. Middels deze software kunnen we ook een afspraak inplannen met daarin een link naar de videosoftware. U hoeft alleen maar op de link te klikken om met ons te kunnen videobellen.

Wij kunnen met onze programma’s u ook aanvullende oefeningen en schema’s sturen. Zo kunnen we niet alleen samen de oefenen doorlopen maar kunt u deze achteraf ook zelf nakijken.

Natuurlijk kunnen we ook vragen bespreken en samen nadenken over een schema dat geschikt is voor u.

“Fysiotherapie op veilige afstand. “

Is Fysiotherapie op Afstand Veilig (Privacy)

Jazeker! Hier hebben wij heel scherp op gelet. We hebben daarom ook speciale gelicenseerde software die ook wordt aanbevolen door de Koninklijke Nederlandse Vereniging van Fysiotherapeuten.

Uw privacy is dus gewaarborgd (en de onze ook ?)

We kunnen dus in alle rust samen de oefeningen doen, die we anders op locatie zouden doen.

Wat als ik Materialen nodig heb

Een belangrijk onderdeel van fysiotherapie is het gebruik van het eigen lichaamsgewicht en het uitvoeren van bewegingen. We kunnen dus heel veel doen zonder dat er hulpmiddelen nodig zijn.

Wanneer we erachter komen dat bepaalde hulpmiddelen toch handig zouden zijn, dan kunnen we samen nadenken over een oplossing.

Wordt Fysiotherapie op Afstand door de Verzekering vergoed?

Dit is natuurlijk ook niet onbelangrijk. Gelukkig is er onlangs een nieuwe richtlijn gekomen die ook fysiotherapie op afstand binnen de zorgverzekering laat vallen.

Dit is opnieuw een bewijs dat ook verzekeraars de waarde van fysiotherapie op afstand inzien!

De consulten worden dus op dezelfde wijze vergoed als normale sessies. Dat betekent dat u zelf in uw polis kunt zien of er sprake is van een vergoeding, omdat deze gewoon wordt gezien als normale fysiotherapie.

Hoe kan ik Starten met Fysiotherapie op Afstand?

U kunt eenvoudig contact met ons opnemen via de website of ons even bellen. Wij helpen u graag op weg en zorgen ervoor dat we snel samen aan de slag kunnen!